Helyszín | Maglódi nyaraló, Szentmártonkáta
Tervezés | 2010-2011
Kivitelezés | 2011-2012
Vezető tervező: Hajnal Zsolt
Építész munkatársak: Hajnal Ödön, Kállay Gábor, Kendelényi Péter, Lengyel Ágnes, Szalántzy Kolos, Szüle Péter
Építtető: MÁV Ingatlankezelő Kft.
Az ország egyik legforgalmasabb elővárosi vonalát, a 120A vasútvonalat 1882-ben adták át az utazóknak.
Két állomás, Maglódi nyaraló és Szentmártonkáta esetében az eredeti, leromlott állapotú épületeket elbontották, helyükre teljesen újak kerültek. Az új állomásépületek, noha előzmény nélküliek, egyértelmű utalásokkal kapcsolódnak az 1960-as években kialakított vasúti építményekhez, ugyanakkor tisztelegnek az 1920-as évek hazai építészete előtt. Az egymáshoz igen hasonló, könnyű épületek kubusokban, alapvető geometriai formákban gondolkoznak, kialakításuk erőteljesen funkcionalista, az utasok számára kellemes teret biztosítanak. Hasonlóan a kibontott szőlősnyaralói megállóhoz, a váróteremben itt is a legnagyobb átláthatóságra törekedtünk a teljes magasságig beüvegezett elülső és hátsó homlokzatokkal. Noha a nagy átláthatóság szakít a 19. századra jellemző zártabb várótermi hangulattal, megmaradt az előtetővel fedett, épület előtti pados rész, amely archetípus az egész ország, de főleg az Alföld vasútállomásaira jellemző.
Bán Dávid: A sokszínűség dicsérete – a 120a vonal díjnyertes állomásai, Építészfórum, 2017/05/05